PDP konferencija je prvi put realizovana 2007. godine kao konferencija koja se bavila štampom, dizajnom i fotografijom (Print, Design, Photography). Nastala je kao odgovor na potrebe studenata da se dodatno edukuju iz navedenih oblasti, što je realizovano kroz brojna predavanja i radionice. Od samog početka, konferencija je pružala priliku studentima i mladim autorima da putem konkursa izlažu svoje radove i na taj način upoznaju javnost sa svojim stvaralaštvom, ali i da tom prilikom steknu nove kontakte i prostor za dalji razvoj. 2015. godine konferencija je prerasla u konferenciju kreativnih medija, čime se stvorio prostor za multidisciplinarnost u pristupu obrađivanja definisanih tema i mogućnost da se studenti i mladi autori edukuju i predstave u različitim poljima kreativnog rada.
Kroz 16 izdanja, na konferenciji su učestvovala velika imena svetske dizajn scenekao što su David Carson, Daniel Young, Leta Sobierajski, Valnoir, LWZ studio, studio Elastik, REMED,Patrick Thomas, DIA studio, Neo Neo, Malika Favre i mnogi drugi. Pored gostiju iz inostranstva, publika je svake godine mogla da se upozna i sa mnogim značajnim imenima regionalne scene, kao što su studio Peter Gregson, studio Metaklinika, Korak studio, grafički dizajneri Borut Vild, Slavimir Stojanović Futro, Mane Radmanović, Sven Sorić; ilustratori Srđa Dragović, Bratislav Milenković, Marina Milanović; fotografi Nemanja Knežević, Boogie, Ivana Tomanović, Milica Mrvić, Dragoljub Zamurović itd.
Teme koje se biraju kao okosnica programske selekcije i vizuelnog identiteta konferencije su najčešće autobiografske, te naglašavaju ili trenutnu situaciju u kojoj se konferencija nalazi ili reflektuju neki stav organizatora na trenutno aktuelne društvene teme. Neke od takvih tema su bile tema LoFiHi u okviru koje smo istraživali kako u uslovima ograničenih resursa postići visok kvalitet (Lo fidelity, Hi quality), tema INCIDENT je obeležila jubilej konferencije postavljajući pitanje da li se uspeh u našem regionu posmatra kao incident iako je proizvod truda, zalaganja i umrežavanja; dok je tema SHIFT obeležila 13. rođendan konferencije, simbolično predstavljajući prelazak iz dečjih u tinejdžerske godine i shodno tome bavila se promenama perspektive, rastom i svim namernim brzim i spontanim dugotrajnim procesima promene. Na vizuelnim identitetima konferencije radili su različiti dizajneri i ilustratori: Igor Marić, Nenad Dickov, Ivana Radmanovac, Marina Milanović, Jovana Čajović, Irma Puškarević, Sergej Tucakov, Miloš Nikolić, Mane Radmanović, Dragana Krtinić, Julija Radosavljević i Aleksandar Todorović.
Galerija Prostor,
Galerija Muzeja Vojvodine
–
Oktobar 2024
–
Institucionalna podrška:
Grad Novi Sad – Gradska uprava za kulturu,
Unesco kroz program CC4WBs finansiran od strane Evropske Unije,
Italijanski institut za kulturu.
16. PDP konferencija kreativnih medija održana je na više lokacija u Novom Sadu, pod sloganom Sweet 16, inspirisanim istoimenom pesmom Billy Idol-a iz 1987. godine i simbolikom šesnaestog rođendana – trenutka kada se bezbrižna mladost prepliće sa prvim znacima zrelosti. Tema istražuje ravnotežu između kreativne razigranosti i odgovornosti odraslog doba, slavljenja već postignutog i uzbuđenja pred novim izazovima.
Govorni program konferencije održao se u galeriji Prostor Простор, a učesnici su bili regionalni umetnici, dizajneri i ilustratori poput Petra Stošića, dobitnika nagrade Grifon za najbolji grafički dizajn u Srbiji, Republici Srpskoj i Crnoj Gori, Sandra Drinovca, grafičkog dizajnera i predavača na Akademiji likovnih umetnosti u Sarajevu, i Marine Milanović, ilustratorke, docentkinje na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu i dobitnice nagrada Neven i Zlatno pero. Pored regionalnih učesnika, predavanja su održali i Luisa Milani, grafička dizajnerka i su-osnivačica poznatog italijanskog studija La Tigre i Theresa Hattinger, austrijska vizuelna umetnica, aktivistkinja i dizajnerka.
Putujuća izložba koja je postavljena u galeriji Muzeja Vojvodine predstavlja saradnju tri festivala – PDP konferencije iz Novog Sada, Fluid dizajn foruma (Cetinje, Crna Gora) i kampusa za fotografiju i savremenu umetnost SUPEREXPOSURE (Trebinje, Bosna i Hercegovina).
Muzej savremene umetnosti Vojvodine
–
Decembar 2023
–
Institucionalna podrška:
Austrijski kulturni forum
Jasno je – greška je neplanirana, neočekivana, neželjena posledica neke aktivnosti. Kada stvari krenu onako kako nismo planirali, da li da se brže-bolje vratimo u kolosek, ispravimo grešku, zastanemo, krenemo ispočetka u zacrtanom smeru? Ili da se prepustimo? Ili da radoznalo sagledamo šta nam se to samo nudi.
Priliku za novi izbor. Priliku da dođemo do neočekivanog rešenja. Priliku za spontanost, kreativnost, unikat. Nemoguće je namerno, a autentično, napraviti grešku. Pored svega što dobro promišljamo, merimo, planiramo, možda je baš greška koju napravimo onom najiskrenije naše? Za “dobru” grešku potrebna je sreća, ali i otvorenost da uvidimo, prepoznamo, dopustimo nešto što ne možemo da kontrolišemo. Ne kažemo da su greške uvek dobre, samo kažemo – dajte im šansu
SPENS
–
Oktobar 2022
–
Institucionalna podrška:
Republika Srbija – Ministarstvo kulture i informisanja,
Grad Novi Sad – Gradska uprava za kulturu,
Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022,
Austrijski kulturni forum,
Francuski institut
Posmatramo, beležimo, pamtimo, malo zaboravljamo, mnogo interpretiramo. U našem identitetu utkani su odrazi svega toga – neki od njih su jasne refleksije stvarnih pojava i događaja, neki su iskrivljeni, obogaćeni, neki izvrnuti naopačke. Da li možemo u potpunosti da se identifikujemo sa sopstvenim odrazom u ogledalu ili je to što vidimo eho prošlosti? Eho budućnosti?
SPENS
–
Oktobar 2021
–
Institucionalna podrška:
Republika Srbija – Ministarstvo kulture i informisanja,
Grad Novi Sad – Gradska uprava za kulturu,
Grad Novi Sad – Gradska uprava za sport i omladinu – Kancelarija za mlade,
Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022
Geneza novog ne podrazumeva radikalno isključivanje prethodnog, već postepeno, nelinearno prelaženje iz jedne etape u drugu, iz jednog oblika u drugi. Tema šift podstiče proširivanje unutrašnje slobode da ne moramo da budemo ni tamo gde smo bili, ni gde mislimo da smo se uputili već da razumemo i prihvatimo fluidni prostor transformacije.
KC Lab, SPENS
–
Oktobar 2020
–
Institucionalna podrška:
Republika Srbija – Ministarstvo omladine i sporta,
Republika Srbija – Ministarstvo kulture i informisanja,
APV – Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu,
Grad Novi Sad – Gradska uprava za kulturu
Grad Novi Sad – Gradska uprava za sport i omladinu – Kancelarija za mlade
Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2021
Austrijski kulturni forum
Kreativni proces sadrži skup iskustava stvaranja, učenja, prevazilaženja prepreka. Sve izmedju belog papira i “aha” momenta. Proces je igra kojoj se ne pamti početak i ne nazire kraj. Proces je intelektualno i emotivno iskustvo, iskustvo učenja i kreiranja. Proces počinje onog trenutka kada autor počne da se bavi nekom temom i traje dokle ima onih koji se bave njegovim delom.
Program konferencije se sastojao iz velike outdoor izložbe grafika na platou SPENS-a, virtuelnih dijaloga umetnika i dizajnera pod nazivom Format+ i radionica i izložbi održanih u Kulturnom centru LAB.
KS Svilara
–
Oktobar 2019
–
Institucionalna podrška:
Grad Novi Sad – Gradska uprava za kulturu
Grad Novi Sad – Gradska uprava za sport i omladinu – Kancelarija za mlade,
Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2021,
GRID – Departman za grafičko inženjerstvo i dizajn, Fakulteta tehničkih nauka
Austrijski kulturni forum,
Ambasada Portugala u Beogradu,
Italijanski institut za kulturu u Beogradu
OPENS 2019 – Omladinska prestonica Evrope Novi Sad
Tema “Apsorpcija” ne daje odgovor na pitanje kakav, čiji, koju količinu i kojim kanalima pojedinac treba da konzumira određene sadržaje, već otvara niz pitanja koja će mu pomoći da sam dođe do zaključaka i da ga podstaknu da preispita svoje navike koje na svesnom ili nesvesnom nivou utiču na stvaranje okvira kroz koji posmatramo realnost i u kome kao autori stvaramo.
SKC Fabrika, KS Eđšeg, KC Lab
–
Oktobar 2018
–
Institucionalna podrška:
Republika Srbija – Ministarstvo omladine i sporta,
APV – Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu,
APV – Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama
Grad Novi Sad – Gradska uprava za sport i omladinu – Kancelarija za mlade,
Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2021,
OPENS 2019 – Omladinska prestonica Evrope Novi Sad,
Austrijski kulturni forum,
Francuski institut,
Ambasada Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji,
GRID – Departman za grafičko inženjerstvo i dizajn, Fakulteta tehničkih nauka.
Mnogo zvuči kada kažeš decenija rada. Zapitaš se gde si, šta radiš, zašto, kako ide. Introspekcija. Pitaš se kuda si uopšte krenuo i da li i dalje tamo želiš da odeš. Artikulišeš. Kalkulišeš. Pokušavaš da zamisliš budućeg Sebe i pitaš ga da li je zadovoljan. Na kraju sačekaš da sve samo prođe i da sutra nastaviš tamo gde si krenuo prekjuče, jer kako sad da staneš kad si već toliko odmakao.